9 Mayıs 2016 Pazartesi

Enfes Pratik Soslu Tavuk Tarifi / Ballı Barbekü Soslu PaneliTavuk

 :)
 Bu tarifi yazmanın mutluluğunu yaşıyorum.. Peki beni neden bu kadar heyecanlandırdı?
 Çünkü ben buna gerçekten ba-yıl-dım. Özellikle BBQ sos severler varsa aranızda eminim siz de bayılacaksınız.
 Bu tarif için fazla araştırma yapmadım bu sebepten eğer fikriniz varsa lütfen benimle paylaşınız :)

Gelelim tarife:

Malzemeler:


Tavuk (ben göğüs kullandım çünkü paneli tavuk yaparken göğüs daha çok hoşuma gidiyor)

Pane harcı (dilerseniz çıtır da yapabilirsiniz, sosun yumuşatma ihtimalinden dolayı çıtır kullanmadım
Sıvı yağ :)

Sos için;

BBQ (barbekü) sos (yaklaşık 1 çay bardağı kullandım)
Bal (1 dolu tatlı kaşığı)
Esmer şeker.. (yaklaşık 1 çay kaşığı)

- Tavuğum yarım göğüs kadardı, eğer daha çok yapacaksanız malzemeleri artırınız
- Esmer şekersiz de deneyebilirsiniz


 Önce tavuklarımızı paneliyoruz ve kızartıyoruz. Ben burada suyla paneledim yumurta kullanmadım.



 Temiz ve sıcak tavaya Barbekü sosunu aktarıyoruz. Ardından esmer şeker, bir iki karıştırdıktan sonra da balımızı ekliyoruz.




Kabarcıklar oluşmaya başlayınca kızarmış tavukları ilave ediyoruz ve tavada sosu yedirene kadar hafif ateşte, hafifçe karıştırıyoruz.



işte bu kadar basit :) Afiyet olsun..
Fikir ve görüşleriniz paylaşmanız bizi onurlandıracaktır..



1 yorum:

  1. Ellerine sağlık,nefis ve farlı bir yorum olmuş..Deneyeceğim.:))

    YanıtlaSil